sobota, 29 stycznia 2011

Kursik - jak zamotać spiralkę


Przygotowałam krótki kursik na motanie spiralki przy wykańczaniu kolczyków ]:)
Mam nadzieję, że okaże się w miarę czytelny..
no to zaczynamy:

Potrzebne oprzyrządowanie:
- szczypce okrągłe - koniecznie
- szczypce zakrzywione - koniecznie
- szczypce tnące - koniecznie
- szczypce bociany - niekoniecznie, przydają się jak ma się cienki drucik ;)


 Jak już mamy szczypce pod ręką,
to wybieramy przydasie na kolczyki.
Ja akurat złapałam końcówki serii na breloczek do telefonu ;)
Generalnie do ćwiczenia wystarczy nam szpilka/drucik
i pierwszy lepszy koralik z pudła :P


Nawlekamy koraliki na szpilkę 
i chwytamy ją czubeczkiem szczypców okrągłych
tuż nad ostatnim koralikiem


Paluchami drugiej ręki zaginamy szpilkę na bok


Zmieniamy ułożenie szczypców..
tak jak pokazuje zdjęcie :P


I paluchami drugiej ręki owijamy wokół nich szpilkę
tworząc oczko -
jak jest krzywo to od razu wyrównujemy


Bierzemy w drugą rękę szczypce zakrzywione
i zamykamy oczko, tak o:


I teraz najlepsze :D
Szczypce okrągłe przekładamy do lewej ręki
(do tej pory były oczywiście w prawej ;)
do prawej bierzemy zakrzywione
i zakręcamy drucik


To co zostanie obcinamy
i końcóweczkę dociskamy szczypcami zakrzywionymi.
Najlepiej zostawić sobie trochę miejsca, żeby było gdzie tą
resztę drutu docisnąć.. bo inaczej albo pęknie wam koralik
albo końcówka od szpilki wystrzeli w bliżej nieokreślonym kierunku ;)


Tadam!
Minutka roboty i mój komórczak gotowy :)


Kursik dedykuję Ludce :)
Mam nadzieję, że chodziło nam o to samo, haha ]:)

Jak ktoś skorzysta to będzie mi baaaaardzo miło
jeżeli poda źródło ;)
..a na wszelakie pytania też chętnie odpowiem :)

serdeczności :***

8 komentarzy:

  1. jak szaleć to na całego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nooo a na reszte się wproszę haha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, to teraz będę dzielnie próbować:) Ja starałam się go zawijać w paluszkach i miałam z tym dużżżzy problem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kursik jest super. Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. genialnie! ileż ja kombinowałam jak Ty to robisz :D
    wielki buziak za taki genialny kursik...

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails